我就是我,会飞的鸡蛋。

Gotta Have You - The Weepies

江山JohnShine:

The Weepies,是由Deb Talan和Steve Tannen组成的流行民谣二重奏。两人都在组建The Weepies之前都发表过自己的作品。女唱Deb Talan的声音很吸引我,特别是这首歌的开头,每句的都有着完美的韵脚,配上Deb的声音,有一种说不出的感觉,有一种懒懒的俏皮的感觉,好似一个还未发育成熟的女孩的声音,很纯净又成熟,给人很舒服的感觉。对于Deb的声线有一种一见钟情的好感。虽然乐队名叫weepies(爱哭鬼)可是歌声却充满快乐的感觉,没有感觉出意思悲伤。以下是歌词:

Gray, quiet and tired and mean  
苍白,安静和疲倦,尝试着浅忆不快的往事  
Picking at a worried seam  
I try to make you mad at me over the phone  
通过电话,我想让你为我疯狂  
Red eyes and fire and signs
面红耳赤,激情似火,  
I'm taken by a nursery rhyme
我被儿时的歌谣带走  
I want to make a ray of sunshine and never leave home  
我想乘上阳光回来,再也不离开  
No amount of coffee  
再多的咖啡  
No amount of crying  
再多的尖叫  
No amount of whiskey  
再多的威士忌
No amount of wine  
再多的美酒  
No, nothing else will do  
再多的 再多的一切也不能替代  
I've gotta have you
我必须拥有你  
I've gotta have you
必须拥有你  

The road gets cold  
长路慢慢变冷  
There''s no springin the middle this year  
今天里的六月感觉不到春天的气息  
I'm the new chicken clucking open hearts and ears  
我就像那只敞开心扉轻啼的小鸡  
Oh, such a prima donna  
哦 这样的首席女角  
Sorry for myself
为我自己难过  
But green, it is also summer  
但是绿色,这也是夏天  
And I won''t be warm till I''m lying in your arms  
我不会觉得一丝温暖,除非躺在你的臂弯  

No amount of coffee  
再多的咖啡  
No amount of crying  
再多的尖叫  
No amount of whiskey  
再多的威士忌
No amount of wine  
再多的美酒  
No, nothing else will do  
再多的 再多的一切也不能替代  
I've gotta have you
我必须拥有你  
I've gotta have you  
必须拥有你  

I see it all through a telescope:  
我穿越时空看到这一切  
Guitar, suitcase, and a warm coat  
吉他 衣箱还有温暖的外套  
Lying in the back of the blue boat,Humming a tune  
躺在蓝色的小船上,轻轻的哼唱  

No amount of coffee  
再多的咖啡  
No amount of crying  
再多的尖叫  
No amount of whiskey  
再多的威士忌
No wine  
再多的美酒  
No, nothing else will do  
再多的 再多的一切也不能替代  
I've gotta have you  
我必须拥有你  
I've gotta have you  
必须拥有你  

No amount of coffee  
再多的咖啡  
No amount of crying  
再多的尖叫  
No amount of whiskey  
再多的威士忌  
No amount of wine  
再多的美酒  
No, nothing else will do  
再多的 再多的一切也不能替代  
I've gotta have you  
我必须拥有你  
I've gotta have you  
必须拥有你  

I've gotta have you  
我必须拥有你  
I've gotta have you  
我必须拥有你  
I've gotta have you  
我必须拥有你

评论
热度(127)

© 会飞的鸡蛋 | Powered by LOFTER